Az Országgyűlés felfüggesztette Csárdi Antal mentelmi jogát
Pócs János mentelmi jogáról is szavaztak, ő megtarthatja.
Pócs János mentelmi jogáról is szavaztak, ő megtarthatja.
Csárdi Antal erre hivatkozva jelentette be, hogy kilép az LMP-ből, amelynek így a parlamenti frakciója is megszűnik.
A fővárosi politikus sok sikert kívánt Csárdinak és Hadházy Ákosnak is a Duna Párthoz.
A független képviselő szerint Vitézy választási csalás részese volt.
A Fidesz frakcióvezetője humorizál.
Vitéz Dávid a vasúttársaság erről szóló levelét a Facebookon tette közzé.
A miniszter elmondása szerint a kormány „társfővárosként” tekint Debrecenre.
Egy ilyen volumenű járműbeszerzés legalább 3-4 éves folyamat, és a hozzá szükséges infrastruktúrafejlesztés is sok milliárdos tétel.
Hársfatea volt, Lázár János és a MÁV vezére nem. Nemcsak ők, a fideszes tagok sem mentek el a főváros Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság rendkívüli ülésére. Vitézy Dávid nyílt frontot vállal a kormánnyal, ebben pedig úgy fest, partnere a Tisza és a Párbeszéd, valamint a BKK és a BKV, sőt, még a civilek is.
A HÉV-járművásárlással és a járatritkítással kapcsolatos kommunikációban is ellentmondást talált Vitézy Dávid.
A volt közlekedési államtitkár értékelte a kormány 2035-ig szóló közlekedésfejlesztési stratégiáját, amely korlátozó erővel bír a kivitelezhető beruházásokat illetően. Vitézy nehezményezi, hogy a stratégiában semmiféle érdemi vasútinfrastruktúra-fejlesztés nem szerepel, úthálózatfejlesztés viszont annál több. Bár Lázár János közlekedési miniszter lényegében ígéretet tett a HÉV-ek járműcseréjére, ez nem szerepel a stratégiában, így 2035-ig – jogszabályilag – nem finanszírozható.
Két, egymásnak teljesen ellentmondó és csak pár hét különbséggel, de ugyanott, a MÁV–HÉV-nél készített menetrendi tervezet is létezik. Eddig csak a szakmai-politikai botrányt kavart, járatritkításról szóló októberi változat volt ismert, most előkerült egy augusztusi, amelyben erről még szó sem volt. Vajon mi változott néhány hét alatt?
Szentkirályi a bizottsági elnökségekbe kötött bele, Vitézy felhívta a figyelmét egy szerinte fontosabb témára.
Nógrádi Péter arról érdeklődött, hogy kiről és milyen összefüggésben írt az építési és közlekedési miniszter a Facebookon.
A HÉV-ek tervezett ritkítása miatt esett egymásnak a két politikus.
Drasztikusan csökkenhet a járművek száma az állami kézbe került HÉV-vonalakon, a MÁV vezetője szerint viszont még nincs döntés.
A főpolgármester szerint a kormány nem teszi a dolgát, ehelyett járatritkítást tervez a HÉV-nél, amit elfogadhatatlannak nevezett. Egyetértett vele Vitézy Dávid is, bár ő a kormány és Lázár Jánosé mellett Tarlós és Karácsony felelősségét is felvetette. A BKK szakmai igazgatója pedig részletesen elemezte a HVG-nek, miért rossz az ötlet, és miért „csapda” az, amibe a kormányzat kényszeríteni akarja őket.
„A DK-MSZP-világ hatalmi monopóliumát a választók megszüntették, és ezt nem lehet jogi eszközökkel bebetonozni, évekkel meghosszabbítani.”
Levonult a kormány és Lánczi Tamás Gesztre, berobbant a fővárosi politika, Orbán Balázs bocsánatot kért és kapott – a hét legfontosabb közéleti, politikai eseményeit magyarázzuk el a Fülke e heti adásában.
Az építési és közlekedési miniszter a HÉV-ek tervezett ritkításáról szóló cikkünkre reagált.